Hoppa till innehåll

Köpvillkor

Vi förbehåller oss rätten att utan föregående varsel ändra köpvillkor.

Minimiålder
Som kund i vår webshop måste du vara 18 år eller äldre. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd innan köp genomförs. Beställningar som utan medgivande görs i annan persons namn polisanmäls.

Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster.

Tryckfel och produktbilder
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter eller felskrivningar. Eventuella färgskillnader kan ske mellan olika enheter, därför kan olika färger skilja sig från verkligheten. Kolla gärna med oss om du är osäker så kan vi skicka egna bilder.
Vi reserverar oss för eventuella uppdateringar av produkterna, vissa förändringar kan ha skett i modeller.

Priser
Alla priser i webshopen är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms.

Betalning

Klarna Checkout
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som de kan erbjuda just dig. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

Leverans / Reklamationer

Frakt och leverans
Leverans med DHL. Du kan hämta ut ditt paket på närmaste Service Point.
Fraktkostnad kommer upp i kassan efter lagd order.

Fraktkostnad
Fraktkostnad kommer upp i kassan efter lagd order.

Slutsålda varor
Vår webshop hanterar inte lagersaldo. Vi försöker beställa hem och leverera det vi inte har på lager. Vi kontaktar dig om en produkt är slutsåld eller om leveranstiden från leverantör förväntas överstiga 2 – 3 veckor. Vi kontaktar dig via den mailadress du uppgav vid beställning. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening av din beställning om du inte godkänner föreslagen leveranstidpunkt.

Leveranstid
Om varorna finns i vårt lager levererar vi normalt din beställning inom 3 – 7 dagar. För beställningsvaror är leveranstiden beroende på våra leverantörer. Vi kontaktar dig om en produkt har en  leveranstid från leverantör som förväntas överstiga 2 – 3 veckor. Vi kontaktar dig via den mailadress du uppgav vid beställning. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening av din beställning om du inte godkänner föreslagen leveranstidpunkt.

Transportskador
Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe i annat fall se ”Reklamationer” nedan.

Ej uthämtad vara
För ej uthämtad vara faktureras kunden en avgift på 50 kr. Ej uthämtad vara omfattas inte heller av ångerrätten eller lagen om öppet köp.

Reklamationer
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom 30 dagar från det att felet upptäckts. Mot uppvisande av tydliga bilder på den skadade produkten.  Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift för frakt. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad.

Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick exklusive fraktkostnader. Du har ingen ångerrätt om varan p.g.a. sitt skick inte kan återlämnas eller på specialbeställda varor såsom t.ex. overaller. Du kan heller inte avbryta din order om du beställt specialbeställda varor såsom t.ex. overaller. Du får själv bekosta returfrakten.

OBS! Vi accepterar inga returer innan vi har mottagit din returförfrågan samt godkänt den.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott, efterkrav eller liknande.

Kontakta oss på info@racepart.se och tala om varför du vill returnera.
Du får själv bekosta returfrakten. 

Returer skickas till:
Racepart Sweden AB
Östra Storgatan 5
77150 Ludvika

Bytesrätt
Du har 14 dagars bytesrätt som löper från den dag du mottog din beställning. Produkten som du ska byta måste returneras i ursprungligt skick med förpackning och prislappar kvar på produkten. Du får själv bekosta returfrakten men vi skickar den nya varan till dig kostnadsfritt.

Tvist
Vi strävar alltid att lösa eventuella problem i samförstånd med kunden. Men vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.